12 Ocak 2017 Perşembe

Japon tarzı ekmek kızartma makinem..

Japonya'da ilginç aletlerle karşılaştım hep. İlk geldiğim evde bulduğum makinelerden biride bu ilginç japon tarzı ekmek kızartma makinesiydi. Japonca adı "Tosuta-トースター" dır.
Hiç görmediğim çok ilginç bir aletti :) İlk kullanacağım için eşim, nasıl çalıştığını öğretti.
Çünkü üzerinde japonca kanjiler yazıyordu.
Okuyamadığım için nereden başlanır? Tıklanır mı? çevrilir mi? Bilemedim.. :)
Çok güzel bir aletmiş zamanla bayıldım buna :)
İster ekmek kızart, ister et kızart, ister küçük guratan kasesiyle tek kişilik yemek yap.
Micro dalga fırınımızda vardı ama o ısıtılan ekmeği soğuyunca lastikleştiriyor.
Bu kurutuyor ama fırından ilk çıkmış gibi taze ve kıtır kıtır çıkarıyor.
Türkiye'de davul fırınım vardı o zamanlar. Ankastre fırınlara daha yıllarrr vardı:)
Ocak altı fırınlar çıkmasına çıkmıştı ama ailem çeyizime tezgah üstü ocakla davul fırın almıştı.
Neysem davul fırınla birbirine çok benziyor.
Benim fırınım kocamandı bu koltuk altına sığacak kadar bir şey :) içindeki resitans birebir aynı.


Resitanslar kızartıyor yiyecekleri. Eşim sadece ısı, dakika ayarlarını öğretti..
Türkiye'de bütün mağazalara baktım da yoktu bu tarz ekmek kızartma makinesi?
Üstten koyup, kızarınca yine üstten atan vardı.
Artık olmadı nippon bashi den yurtdışı için satış yapan mağazalardan Türkiye'deki evim için de alırım. Çünkü bu olmadan harika leziz kızarmış ekmek yiyemez olduk :)
Japonya'da fırın ekmeği gibi olan baget ekmek kahvaltıda yeme kültürü hiç yok desek yeridir.
Genelde çorba gibi yemeklerde baget yenilir. Kahvaltı da sadece tost ekmeği yerler.
Her sabah bu makinenin çiiiiinnn sesini duyarsınız :)
Ben işteyken çocuklar 1 kg rendelenmiş kaşar peyniri, 3 paket tost ekmeği ve bu makine yetiyor :)
Okuldan gelen bu üçünün başında buluyor kendini :)
Üç günde bir 1 kilo kaşarla, her gün 3 paket ekmek almayla baş edemedim gitti :)
Japon evlerinin demir başlarından biridir bu makine olmazsa olmazıdır..
Sıfır fiyatı 4-5 bin yen 120-150 TL)
2. El fiyatı 1,5 yen (45 TL) Hatta biraz daha gezerseniz 1000 yen'e bile bulabilirsiniz:)
Japonya'da üstten kızartıp, üstten atan ekmek kızartma makineleride satılıyor canlarım:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz