9 Nisan 2017 Pazar

Japonya'da 3 aylık bebeklere yapılan BCG aşısı.

Gözünü sevdiğim japonya daha fazla şaşırtma beni :)
Bugün de güzel bir konu hakkında yazmak istedim.
Konumuz, bebeklerin 3. ayına bastığında yapılan "BCG" aşısı..
Bu aşıyla kızım sıla doğduğunda tanıştım:)
İlk gördüğümde inanın hayretler içinde kalmıştım:)
Bebek doğduğunda bir kaç aşıyı hastanedeken yaptılar.
Sonra çocuk 1 aylık olduğunda kontrole götürdüm o günde yaptılar.
Bir dahaki aşı 3 Aylık olduğunda olacak dediler.
Ama bu sefer bize değilde belediye binasının 3. Katına götüreceksin dedi hemşiremiz.
Çocuk 3 aylık oldu, telefon ettim haftada bir kez sadece çarşamba günleri oluyormuş.
Bende çocuğun 3 aylık olduğu ilk çarşamba belediye'ye gittim.
Belediye'ye vardım ki bebek arabalarıyla gelen annelerle dolu.
Bayağı bir kalabalıktı. Yukarı çıktık aman Allahım çok sıra vardı.
3'er 5'er içeri alıyorlardı bebekleri. Ağlayan ağlayana, altını değiştiren, pışpışlayan:))
Büyükçe bir odaya girdik. Öyle 3-5 kişi içeri giriyoruz ama içeride de Sıra varmış!
20-30 kadar sandalyeleri sıralamışlar, sana en son sıradan başlayarak otur diyorlar.
Oturdum, yavaş yavaş önlere doğru geldim.
Önlere yaklaştıkça göz bebeğimde büyümeye başladı:))
Oğlumu türkiye'de doğurduğum için 3. Aylıkken yapılan aşıyı çok iyi hatırlıyorum ama bu çok farklı birşey.
Bir an korktum bu nedir?
Doğru birşey mi yapıyorum acaba bu aşıyı yaptırmakla? diye terettütte kaldım inanın.
Sıra bize geldi, doktor oturttu önüne, hemşireler çocuğun kolunu hazırlamıştı zaten.
Tövbe estağfurullah dedim:)) Adam sanki Osmanlı mührü vuracak:)
Genişçe bir aparata sırasıyla farklı farklı ilaçlar ekledi. Çocuğun koluna sürdü birşeyler.
Ortaladı mühürü gümmm diye iki seferde bastırdı, çocukta bastırdı çığlığı:))
İlk vurduğunda hiçbir şey görünmüyordu. İğne uçları belli belirsiz var ama normaldi.
Hemşireler bana bu bir hafta içinde çocuğun koluna su değirmememi, banyo yaptırırken sarmamı istedi. 3 gün içinde herhangi bir şişme, kızarıklık olursa çocuğu hemen hastaneye götürmemi söyledi. Zaten korkmuştum birde bu açıklamalarla iyice ürktüm!


Noluyor yaaav biri bana benim dilden anlatsın diye neredeyse çığlığı basacaktım:)
Ozamanlar şimdiki gibi japonca nerdeee..
Hamileyken kontrollere, doğumumda hep canım arkadaşım maki san geliyordu.
O bana benim anlayacağım dille anlatıyordu sağolsun.
Aşılara da artık zahmet olmasın diye çağırmaya utanıyordum..
Alışmam lazımdı, başımın çaresine bakmam lazım!
Aşının üzerinden bir hafta geçti. Bir hafta sonra aşı yapılan yer kızarmaya, delik uçları kabarmaya ve pul pul olmaya başlamıştı. Korktum acaba alerjimi yaptı?
Hani 3 gün içinde olursa getir dediler ama üzerinden bir hafta geçti, şimdi olmaya başladı.
Hemen maki san'a, apartmandaki samimi japon komşulara gösterdim çocuğun kolunu.
Onlarda bunun normal olduğunu, iyileşme sürecine girmeye başladığını söylediler.
Zamanla delikler sayılmaya, kabarmaya, su toplamaya başladı.
Saydım 18 iğne deliği varmış:) yaklaşık 15 günü buldu kabarıklığın inmesi.
Kızarıklık geçti, düzleşti ama delikler pembeleşmeye başladı.
1 ayı buluyor iyileşme süreci. Eğer ki japonya'da doğum yapcaksanız sizde bu süreçten geçeceksiniz :) Benim gibi korkmayın sizler için yazmak istedim :))
Bu aşı yaklaşık 25-30 yıl evvel başlamış. Şimdilerde 0~30 yaşları arası gençlerin hepsinin kolunda bu 18 deliği görebilirsiniz. Eğer kız, erkek arkadaşınız varsa kolunu bir açıp bakın:)
Şimdi kızımın kolunda delikler yine belli belirsiz gözüküyor. Genelde sıcaklarda daha belirgin.

1 yorum:

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz