26 Nisan 2017 Çarşamba

Yağmurlu bir günde Harajuku..

Japonlar yılın 365 günü yanlarında şemsiye taşır:)
Yağmurda, karda, soğukta, sıcakta, yaz, kış her mevsime göre bir şemsiyesi vardır.
Öyle koca koca kaba şemsiye kullanmasını da sevmezler.
Kol veya sırt çantalarına sığacak kadar katlanıp küçülebilen hafif şemsiyeleri severler.
İstedikleri boyda ve kalitede olsun fiyatı ne kadar olursa olsun muhakkak onu alır.
Bayanlar özelliklerde büyük pahalı alışveriş merkezlerindeki marka şemsiyeleri tercih eder.
Aynı kol çantası, saat, gözlük gibi şemsiyesi de markadır:))
Ama gerçekten de taş gibi oluyor marka şemsiyeler:)
Bazen ikinci elcilerde görüyorum uygunsa bende bu modaya uymak zorunda kalıyorum:)
Ondan ne eksiğim var psikolojisine giriyorsun ister istemez :))
Erkeklerin öyle bir derdi yok. Kendini yağmurdan, yaştan korusun yeterli.
Erkeklerde katlanabilir şemsiyeyi tercih eder. Aynı bayanlar gibi çantasından eksik etmezler.


Burası Tokyo'nun meşhur Harajuku sokağı.
Geçenlerde yağmurlu bir günde bir arkadaş çekip paylaşmış.
Tepkisiz kalmamak elde değil :) bende sizlerle paylaşayım dedim :)
Dün Instagram hesabında da paylaştım (@osakaninmuhtari) herkes bir tek yerde takıldı " Bu şemsiyeler bir birine çarpmıyormu?) Hayır çarpıyor kimse kimseye çünkü yürürken yanındaki kişi hafif kaldırıyor, ötekide alçak tutuyor.
Kaldırımda giderkende, dar bir yolda giderkende öyle.
Adamlar kullana kullana herşeyi pratikleştirmiş.
Resimede dikkatlice baktığınızda resimde de biri yüksek tutmuş, diğeri alçak tutmuş :)
Türkiye'de bakıyorum da hala şemsiye kullanmayı adet haline getirememişiz!
Öyle bir yağmur yağıyorki kadının başörtüsü sırılsıklam olmuş, üst başı vücuduna yapışmış şemsiyesiz öylecek yürüyor! İçini düşünemiyorum bile..
Adamlara bakıyorum başını eğmiş, yakayı kaldırmış koşturuyor.
Bazıları da bulmuş bir çatı, altında yağmurun dinmesini bekliyor:))
Ya aslında alsalar eline güzel bir şemsiye, ayağına da yağmur botu yağmurun altında yürümenin tadını çıkarsalar doyamazlar eminim :)
O şekilde kendilerine işkence ediyor bizim millet:)

Türkiye'de şemsiyeli birini görünce şaşırıyoruz :))
Artık o kadar anormal bir şey görülüyor ki şemsiye taşımak gülüşüyorlar :))
Japonya'da bu tam tersi! Yağmur tiselese bile açılır o şemsiye:)
Bir de işe giden memur dışında yola çıkan herkes bir yağmur botu giyer.
Yani alışverişe, buluşmaya, normal bir işe giden o an yağmur varsa muhakkak giyer.
Yağmur botu da şemsiye kadar çok kullanılır. Hemde renk renk, desen desenleri var süper:)

2 yorum:

  1. Öyle gulmece falan yok ki Türkiyede. O kadar da hayvani değil insanımız. Ama taşımak tercih meselesi. Adam islanmayi sever belki ve semsiye tasimaktan hoslanmaz.

    YanıtlaSil
  2. Çoğu yazınızda Türkiye'yi, insanlarını iğneleyici cümleler kuruyorsunuz ama bunda olmamış! Ben şemsiye kullanana gülenini hiç görmedim, hem kimse taşımak zorundada değil, ıslanmayı seviyordur belki, belki yanında yük etmek istemiyordur, belkide yanına almayı unutmuştur, gibi gibi sebepleri vardır ama şemsiyenin ne işe yaradığını bilmeyecek zekada değillerdir! Bende yurtdışında yaşıyorum ama ülkemizi, insanlarımızı bu kadarda yermeyin be kardeşim.

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz